خانه شناور مجهز به انرژی خورشیدی

محققان یک خانه شناور ساخته‌اند که به‌لطف استفاده از انرژی خورشیدی هیچ‌گونه آلودگی را به هیچ عنوان  وارد محیط‌ زیست و زندگی انسانی و حیات طبیعی  نمی‌کند.

خانه شناور مجهز به انرژی خورشیدی

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه ها، شرکت Arkup که در حوزه کشتی‌سازی فعال است، یک خانه شناور ساخته که به پیشران الکتریکی و چهار جک هیدرولیک مجهز می باشد. این قایق می‌تواند با استفاده از این ۴ جک که نقش لنگر را دارند، خود را از آب بلند کرده و به‌صورت کاملاً پایدار روی آب قرار بگیرد.

این خانه توسط جیانکارلو زما معمار ایتالیایی طراحی شده و توسط شرکت ecoflolife ساخته شده و قابلیت شناوری در آبهای آرام را دارد. یک معمار ایتالیایی به نام Giancarlo یک خانه شناور سازگار با محیط زیست طراحی نموده است. این خانه با مساحتی حدود ۱۰۰ متر مربع (۱۰۷۶ فوت مربع) می باشد.

محل استقرار این خانه بر روی رودخانه ها، دریاچه ها، خلیج ها، و دریاها طراحی شده است. ساختار منحنی شکل پر زرق و برق این حانه با ابعاد ۱۲ متر (۳۹ فوت) در عرض و ۴ متر (۱۳ فوت) ارتفاع است. بدنه از آلومینیوم بازیافتی با یک قاب روکش چوبی و قسمتی فلزی و دیواره مقاوم در برابر آب و هواست.

این خانه شناور ۴۰۴ مترمربع فضا داشته و به انرژی خورشیدی مجهز است. همچنین آب مصرفی را از طریق آب باران تأمین می‌کند. طراحی آن به‌گونه ای  انجام شده است که قادر است در برابر بادهای شدید و موج‌های سنگین مقاومت ‌کند. این خانه شناور می‌تواند به طرز شگفت‌آوری مقرون‌به‌صرفه باشد،‌ چراکه صاحبان آن مالیات و قبض‌های آب و برق مورد استفاده خود را پرداخت نمی‌کنند