طرح نیرودهی نوآورانه واحد تصفیه آبی در ابوظبی

طرح نیرودهی نوآورانه واحد تصفیه آبی در ابوظبی

به گزارش انرژی‌هاب، یک شرکت مهندسی فرانسوی است که از پنل‌های خورشیدی برای طرح نیرودهی نوآورانه واحد تصفیه آبی در ابوظبی که توسط گروه انرژی پاک مصدر اداره می‌شود، استفاده می‌کند.

ماسکارا –Mascara- شرکتی است که توسط مارک وگنرت پایه‌گذاری شده است و پروژه نیرودهی سقف‌های شهر قنتوت را به صورت مجزا از شبکه برقی اجرا خواهد کرد. وگنرت می‌گوید در این هفته منتظر است تا پروژه برای هر متر مکعب آب، مقدار ۲.۸ کیلو وات‌ ساعت انرژی مصرف کند.

 پروژه امتحانی ۲ ماه آینده اجرایی خواهد شد پنجمین پروژه است که بعد از آبنگوا، سوئز، سیدم وح تریوی در قانتوت قرار دارد. در صورت موفقیت مثدر اعلام کرده است که این پروژه بسیار مناسب برای جزایر و مناطق دورافتاده جدا از شبکه برقی خواهد بود.

 دکتر الکساندر ریتشل، در گفتگویی بیان کرد که ایستگاه‌های تصفیه آب و آب‌شیرین‌کن در امارات بسیار قدیمی و مربوط به ۴۰ سال پیش است. در نتیجه برای بهبود وضعیت و بازدهی بیشتر باید از تکنولوژی پنل گرمایی به لایه دیافراگمی منتقل شویم. همچنین افزود تا سال ۲۰۱۷ بیش از پنج پروژه دیگر به راه خواهد افتاد تا آینده نیروگاه‌های شیرین‌کننده آب بیشتر مورد مطاعه قرار گیرد.