اسکندری

ناصر اسکندری معاون راهبری تولید برق حرارتی در مراسمی با اشاره به اینکه تابستان سال قبل نیروگاه‌های حرارتی با ۹۸ درصد آمادگی مورد بهره‌ وری قرار گرفتند، گفت: دست‌یابی به این عدد در حالی است که این عدد در سطح جهانی حدود ۹۵ درصد است.

ناصر اسکندری با افزودن اینکه ۶۲۲ واحد تولید برق حرارتی کشور در تابستان 1402 با آمادگی ۹۹.۱ درصد در خط تولید بوده‌اند، ادامه داد: براساس پلن صورت گرفته در تلاشیم تا در پیک تابستان سال 1403 با تلاش تمامی پرسنل صنعت نیروگاهی بتوانیم ضریب آمادگی فراتر از این رقم را به ثبت برسانیم.

معاون راهبری تولید شرکت برق حرارتی با تاکید بر اینکه در مدت زمان فعالیت دولت سیزدهم بیش از هفت هزار و ۷۰۰ مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور افزوده شده است، گفت: این اقدام از طریق سنکرون ۴۰ واحد جدید نیروگاهی به ظرفیت پنج هزار و ۷۰۰ مگاوات و ارتقای توان واحد‌های گازی و رفع محدودیت تولید واحد‌های بخاری به ظرفیت دو هزار مگاوات محقق شده است.

اسکندری اضافه کرد: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته بنابراین شده است تا برای افزایش آمادگی نیروگاه‌های حرارتی برای ساخت برق پایدار در پیک تابستان سال آینده بالغ بر ۱۱۰ هزار مگاوات برنامه تعمیرات واحد‌های تولید برق حرارتی در دستور کار قرار بگیرد تا این واحد‌ها در دوره اوج بار سال ۱۴۰۳ با حداکثر آمادگی در مدار تولید قرار بگیرند.

وی گفت: برای پیک تابستان سال آینده درتلاشیم ۱۶۹ مگاوات از طریق ارتقای توان تولید واحد‌های گازی و ۴۶۰ مگاوات از طریق رفع محدودیت تولید واحد‌های بخاری به ظرفیت نیروگاه‌های کشور بیفزایم.

معاون راهبری تولید شرکت برق حرارتی در پایان تاکید کرد: با تلاش تمامی پرسنل صنعت نیروگاهی درصددیم تا پیک تابستان سال آینده رو با آمادگی بالاتری نسبت به سالیان گذشته و با موفقیت سپری کنیم.